Deze opdracht wordt in tweetallen uitgevoerd. Gedurende deze les gaan jullie onderzoek doen naar het gebruik van kleuren in relatie tot de prijsbepaling van een product of dienst. Bij de vakdocent liggen kaartjes van verschillende producten. Hier staan ook nog enkele gegevens op zoals de prijs waarvoor de fabrikant het wil gaan verkopen in de winkel. Opdracht: Aan jullie de taak om een flyer en een etiket te maken voor het desbetreffende product. Mocht je zelf een product willen gebruiken dan gaat dit in overleg met de desbetreffende vakdocent. Daarnaast houd je rekening met de volgende punten: • de doelgroep • de boodschap die overgebracht moet worden • eventuele veranderingen in trends • de ingrediënten of materialen die gebruikt zijn • extra service die aangeboden wordt of kan worden in de toekomst • de vormgeving • de verpakking • DE PRIJS Je mag gebruik maken van zowel tekst als plaatjes. Extra services, ingredienten of materialen kunnen je helpen een meerwaarde te geven aan je product. Daarnaast kunnen kortingen, spaaracties, aanbiedingen of packagedeals een vorm zijn om producten goedkoper aan te bieden maar toch een meerwaarde te kunnen geven. Waar ga je op besparen bij het goedkoper maken van een product? Denk bijvoorbeeld ook aan psychologische prijzen of het weglaten van wat “extra service”. Bereid samen een korte conclusie voor om de uiteindelijk gemaakte flyer en etiket van het product toe te kunnen lichten. In deze conclusie leg je uit waarom de prijs past bij het product. En waarom dit product (in jullie nieuwe jasje) bij de doelgroep in de smaak zal vallen. Leg ook uit welke toegevoegde waarde jullie product heeft in relatie met de passende prijs. Jullie werk wordt aan het eind van de les door de vakdocent gecontroleerd! Wij zijn nu al nieuwsgierig naar jullie eindproducten! Succes..