Gebruik je zintuigen

Zien: Door het zien van de pracht exemplaren aan kippen. Ze blijven stabiel, maakt niet uit 'welke bocht je neemt'. De kip met zijn prachtige gladden veren, strakke lichaam representeren de bewegingen van de nieuwe Mercedes Benz uitmuntend en geven een goede grappige weergeving. 

Geur: Deze reclame speelt in op het stereotype van de man en een eventueel ongelukkig huwelijk. Ze hebben de man zo verleidelijk en perfect opgesteld dat het beste wat na hem in de buurt komt de bodywash is en zijn geur. Hij ruikt namelijk naar deze bodywash en als je man deze bodywash zou gebruiken - ruikt hij ook naar een echte lekkere man, die weet wat jij wilt.

Proeven: Knorr gaat hier aan de slag met zowel gevoel als smaak. De reclame associeert liefde met proeven en andersom. Door dat de smaak en interactie van eten zo romantisch te plaatsen dat er zelfs nieuwe liefde ontstaat tussen complete vreemdelingen.

Horen: Hoewel je kunt denken aan het sissende geluid van koolzuur en een frisse citroen heeft deze ijsthee reclame dat anders aangepakt. Door speelse muziek en enthousiaste beelden speelt het tot de verbeelding. Hoe geweldig moet de ijsthee dan niet smaken en geeft het product echt zo weerzinwekkend veel energie? 

Gevoel: Door het karakter door allerlei vervelende levensfases heen te gooien word de kijker opgenomen in haar leven. Het is herkenbaar, want wie kent dat nou niet. Uitgescholden worden of benadrukt dat je helemaal geen talent hebt.

Vervolgens na alle slechte evenementen krijgen we een stukje erkenning van een bekende, haar vader. Het gaat daardoor een tijd goed, het karakter vind haar passie terug voor viool spelen. Het is nog vallen en opstaan en een tegenstander die niet makkelijk opgeeft. Het hoofd karakter komt toch als ster uit de bus, desondanks haar vader kwam te overlijden en alle tegenslagen van haar vijand. Ze is inspirerend en dat wekt gevoel van de consument, ook al is het maar shampoo.